====== Filtrace nežádoucí pošty (spamu) ====== Veškerá pošta doručovaná přes internet prochází antispamovým a antivirovým systémem Ironport, který podle mnoha kritérií hodnotí její obsah a na základě výsledků jednotlivých testů přidělí dané zprávě určitou pravděpodobnost, že se jedná o spam. Filtrování zpráv lze v Microsoft Outlooku nebo webovém rozhraní nastavit přes nastavení Pravidel, ostatní poštovní klienti filtrování pošty také většinou podporují, ale i když nepoužíváte MS Outlook je lépe nastavit si přes něj nebo pomocí webového rozhraní pravidla ve vlastní schránce, protože tato pravidla se pak automaticky aplikují přímo na serveru a ve vašem poštovním klientu pak už nic nastavovat nemusíte. ===== Příklad: ===== Zpráva byla doručena do vaší schránky, V předmětu zprávy je kromě původního předmětu také řetězec znaků **"[Marketing]"**. Chcete, aby všechny zprávy takto označené, byly automaticky přesunuty do složky **"Odstraněná pošta"**. ==== MS Outlook 2010 ==== Na kartě **Domů**->**Pravidla**->**Spravovat pravidla a upozornění…**, ve starších verzích přes nabídku **Nástroje**->**Pravidla a upozornění**, vytvoříte v průvodci nové pravidlo pro zprávy **"s určitými slovy v předmětu"**, které zprávy s řetězcem **"[Marketing]"** přesune do složky **"Odstraněná pošta"**. {{:images:o2010pravidla.png?nolink|}} ==== Webové rozhraní ==== Necháme zobrazit všechny možnosti: {{:owarules1.png?nolink|}} v levém sloupci vybereme **Uspořádat e-mail** a pod **Pravidla složky Doručená pošta** vybereme **Nové…**: {{:owarules2.png?nolink|}} Následně pak vybrat **V poli Předmět obsahuje slova**, zadat **"[Marketing]"** a potvrdit. V nabídce **Proveďte následující kroky:** vybrat **Přesunout zprávu do složky…**, vybrat **"Odstraněná pošta"** a potvrdit: {{:owarules3.png?nolink|}} ==== MS Outlook 2003, 2007 ==== Přes nabídku **Nástroje**->**Pravidla a oznámení**, vytvoříte v průvodci nové pravidlo pro zprávy **"s určitými slovy v předmětu"**, které zprávy s řetězcem **"[Marketing]"** přesune do složky **"Odstraněná pošta"**.